isafur

"Jamen, det er jo bare en sjokolade da"

  • Publisert: 23.04.2015, 23:56
  • Kategori: Tanker
  • Noen dager blir det bare for mye, som i dag. Det jobbe i serviceyrket er ett tft arbeid, her kan man ikke vre svak om man fr en sint, uforskammet eller bare en idiot som mest sannsynlig aldri har jobbet i en slik jobb fr. Det st bak en disk og skal vre der for kundene 110% er ikke alltid like lett om kunden vil vre vanskelig.

    La meg ta ett eksempel p en kunde i dag, hun virket som en st og vennlig jente i begynnelsen som plutselig viste seg vre vanskelig og egentlig ganske frekk.
    Denne jenten ville ha en latte, men ingenting spise p fordi hun hadde sjokoladen sin med seg. Som alle andre cafer, resturanter eller barer er det ikke greit og ta med seg medbrakt. Man gr ikke p en fin resturant og deretter trekker frem Big Macen du kjpe p McDonald's 10 min fr. Slik gjr man bare ikke!

    Noen vil nok tenke, "Hvorfor ikke bare den ene gangen?" Jo, n skal jeg forklare deg.. Gjr man det med 1 person, m man gjre det med 10 andre personer og det gr ikke. Vi skal faktisk selge vre produkter, mat og kaffe og f inn penger for dette..

    Jeg ga en vennlig beskjed til jenten at medbrakt er desverre ikke lov ta med seg, og slik gr samtalen mellom meg og henne;

    Jente: Jamen det er jo bare sjokolade da?

    Meg; Beklager, jeg er ndt til si nei.. Men vi har jo masse annet her som kanskje er interessant?

    Jente: Jeg har glutenallergi, s om dere ikke har noe som er uten gluten kan jeg ikke spise det!

    Meg; *Nevner forskjellige mat typer som er uten gluten*

    Jente: JA, men jeg er ogs allergisk mot frukt, sukker, gluten og alt liksom!

    I stede for at denne jenten er voksen og sier "Jeg tar bare kaffen jeg, ellers takk" s skal hun vre den typiske frekke kunden som ikke fr viljen sin.
    Det er akkurat som om en 5 ring ikke fr is p en mandag. Det morsomme med denne samtalen er at det er s penbart at hun lyger om alle allergiene sine bare for kunne spise sjokoladen sin hos oss. Hadde hun hatt dem, s hvorfor i helvete sa hun det ikke med engang nr du sa du var glutenallergiker? For kjre, det er det de fleste allergikere gjr. De gir klar beskjed med engang og sker hjelp om de er usikker p ingrediensene i ting. Det ender med at hun sier "Dere har herved mistet en kunde!"
    nei, n ble jeg virkelig lei meg. Du som var s grei mot meg og fortalte hvor drlig jeg var i jobben min og angrep meg fordi DU ikke fikk viljen din.
    M nok felle en tre der ja....

    Det er dette som gjr meg s utrolig forbanna.

    Det er ikke bare de som jobber i cafe, resturant ,bar, klesbutikk og kassen p Rema som fr gjennomg med slike kunder. Jeg kan tenke meg at de fleste telefonselgere, meglere, regnskapsfrere and you name it har ftt gjennomg til de grader av mennesker. Jeg vil bare si til dere som deler denne fantastiske gleden av mtte mte rasshl dag inn og dag ut: Vi er noen hverdagshelter i seg selv og vi gjr en sinnsykt bra jobb!

    Ellers vil jeg takke de to unge mennene som sto bak i ken. Etter at hun hadde gtt ba jeg om unnskyldning for hendelsen som skjedde..
    S sier han ene "..Det var jo ikke du som var idiot!"

    Jeg er nok ikke alene om dette, men nr slike ting som dette skjer blir dagen min plutselig gr. Akkurat som om du skulle nettopp ha delagt ett liv fordi du bare gjorde jobben din.. og s skal man ikke glemme ha verdens beste kollegaer heller! Det hjelper iallefall p..




    #Serviceyrket #FrekkeKunder #Kunder #Samtale #Morsomt


  • Publisert: 23.04.2015, 23:56
  • Kategori: Tanker
  • 2 kommentarer
  • 2 kommentarer

    Silje

    23.04.2015 kl.23:59

    haha so true ;D

    isafur

    23.04.2015 kl.23:59

    Silje: Sant, irriterende og morsomt p en og samme tid!

    Skriv en ny kommentar

    hits